Belangrijke berichten

Vacature Cliëntondersteuners

Cliëntondersteuners helpen KBO-leden met een zorg- of hulpvraag de weg te vinden in het woud aan regelingen voor zorg en welzijn. Ze moeten daarbij onafhankelijk – vanuit het belang van de zorgvrager – kunnen denken en werken.
Uitgangspunt is dat de cliëntondersteuner er is om samen met mensen helder te krijgen wat er nodig is aan zorg en ondersteuning en om te bekijken hoe dat het beste geregeld kan worden.
De cliëntondersteuners van KBO-Etten en KBO-Leur (vrijwilligers) werken volledig onafhankelijk, zijn goed opgeleid en gecertificeerd. Zij zijn uitermate sociaal gemotiveerd en hebben een opleiding Cliëntondersteuning van KBO-Brabant gevolgd.

Wij zijn op zoek naar mensen die het bovenstaande aanspreekt en komen graag in contact.

Voor meer informatie kunt u terecht bij KBO-Etten en KBO-Leur: tel. 06 511 718 61 (Leny Willers)

Wil je gratis je verkeerskennis opfrissen?

Ben je ouder dan 55 jaar, een ervaren automobilist en inwoner van Etten-Leur, dan organiseert Veilig Verkeer Nederland in opdracht van de gemeente Etten-Leur, i.s.m. de lokale VVN-afdeling en seniorenverenigingen een aantal gratis 2-daagse opfriscursussen verkeerskennis (per dag 2 uren) over de veranderde verkeersregels. Onder het genot van een kopje koffie of thee word je door een gecertificeerde rijinstructeur bijgepraat over alle verkeersregels die in de loop der jaren veranderd zijn.

Ook is er de mogelijkheid voor deelnemers aan deze cursus om zich aan te melden voor een individuele praktijkrit in de eigen auto (geheel vrijblijvend). Verdere informatie hierover ontvang je tijdens de cursus.

De cursussen zijn op (je wordt beide dagen verwacht):

Donderdag 17 en 24 november 2022 van 13:30 – 15:30 in Etten-Leur.

Is dit iets voor jou?
Je kunt je tot een week voor aanvang van de cursus inschrijven via de onderstaande link van Veilig Verkeer Nederland of tijdens kantooruren bellen met 088-5248850.
https://vvn.nl/opfriscursusettenleur

Deelname is gratis, maat let op: VOL = VOL

Je ontvangt een week voor aanvang van de cursus een bevestiging met de locatiegegevens.

Waarschuwing tegen oplichting

Oplichters in de periode van vaccinatie tegen corona
De daders doen zich (bijvoorbeeld) voor als ‘Team Thuiszorg’ of ‘GGD’. Of het is zogenaamd een gezamenlijke actie van huisartsen, Thuiszorg en GGD. Mensen worden gebeld om een (nep-)afspraak te maken voor een vaccinatie tegen corona.
Er wordt geld voor gevraagd. De daders hebben op elke vraag een antwoord paraat. Ze beweren bijvoorbeeld dat het slachtoffer nog een brief ontvangt, maar er moet nu wel alvast betaald worden via een digitaal betaalverzoek. Er wordt beweerd dat de verzekering het terugbetaalt. 
Trap er niet in, want het zijn allemaal leugens om mensen geld afhandig te maken.

De coronatest en het vaccin zijn altijd gratis!
Hoe het echt werkt:
De GGD’s vragen nooit geld voor coronatesten of vaccinaties. Zodra u aan de beurt bent voor het coronavaccin ontvangt u een brief van de GGD. In die brief staat een telefoonnummer en u belt zelf naar de GGD om een afspraak te maken.

Vertrouw altijd op uw ‘niet pluis gevoel’
Waar kunt u terecht?
KBO-Brabant wil u natuurlijk altijd te woord staan maar soms moet er snel gehandeld worden. 
Maak geen geld over, hang op en meld het allereerst bij de politie.
Heeft u wel geld aan de oplichters overgemaakt, bel direct uw bank. Soms kunnen zij het betaalverkeer nog stopzetten.
Ook kunt u terecht bij de fraudehelpdesk: 088-7867372.
Bij twijfel kunt u altijd de GGD bellen op nummer 0800-1351.
Zij zijn dagelijks (ook in het weekend) telefonisch bereikbaar van 8.00 – 20.00 uur.

Voor ouderen en mensen met een beperking is een aparte website gemaaktLeven in coronatijd als je risico loopt | Vilans

Namens KBO-Brabant

Bestuur KBO-Etten

 

Heeft u vragen?

Mocht u naar aanleiding van onze belangrijke berichten nog vragen hebben, dan kunt u deze stellen middels ons contactformulier. Wij zullen u dan z.s.m. voorzien van aanvullende informatie.